B2B Content: de kwaliteit en relevantie

B2b content: de kwaliteit en relevantie

In de digitale ruimte heerst een enorme drukte van B2B content. We worden overspoeld door een stortvloed aan informatie, waardoor marketeers soms het gevoel hebben te verdwalen in een eindeloze oceaan van blogs, video’s, podcasts, webinars en berichten op social media. Deze overvloed aan informatie is deels te wijten aan de COVID-pandemie, die ons massaal naar het online domein heeft gedreven en een explosieve groei van content heeft veroorzaakt. Hoewel deze toename van informatie uitdagingen met zich meebrengt, zijn er ook mogelijkheden om boven het lawaai uit te stijgen.

Recent onderzoek

Een recente studie van Edelman en LinkedIn biedt interessante inzichten. Na gesprekken met diverse bedrijfsleiders en besluitvormers werd duidelijk dat er een overvloed aan informatie is. Echter, niet alle content is waardevol of relevant.

Dit biedt kansen voor marketeers. In een wereld waar kwantiteit vaak boven kwaliteit lijkt te gaan, kan het leveren van waardevolle, relevante en goed onderzochte content een manier zijn om je te onderscheiden. Bedrijfsleiders zijn op zoek naar inzichtelijke informatie die hen helpt geïnformeerde beslissingen te nemen .Als marketeers kunnen we deze bevindingen als een kans zien om ons te richten op het creëren van kwalitatieve content die echte waarde biedt. Mensen willen verhalen horen, ze willen dat je hun taal spreekt. Geloofwaardigheid komt niet alleen uit grote woorden of ingewikkelde grafieken. Nee, het komt van echtheid, eerlijkheid en simpelweg mens zijn.We willen allemaal gezien en gehoord worden. Dus als je iets te vertellen hebt, doe het dan op een manier die mensen begrijpen en waarderen. We hebben geen behoefte aan meer informatie. We hebben behoefte aan de juiste informatie, gebracht op een menselijke manier.

Conclusie B2B content

We zijn allemaal een beetje verdwaald in deze overvolle wereld van informatie. Maar het is tijd om de kaart erbij te pakken en een pad te banen dat ons leidt naar kwaliteit en waarde. We hoeven niet harder te schreeuwen om boven het lawaai uit te komen. We moeten wijzer, echter en menselijker zijn in wat we zeggen en hoe we het zeggen. Want aan het eind van de dag willen we allemaal hetzelfde: iets echts, iets waardevols en iets dat ons raakt. En daar is waar we elkaar zullen vinden, in die rustige ruimte waar kwaliteit de lawaaiige kwantiteit overwint.